Burgundia
puuduvad
Eduard Wiiralti ofort „Burgundia maastik“ (esialgse pealkirjaga Maastik hobustega) sündis 1947. aasta hilissuvel Burgundias, Civry-sur-Serein’is, kus kunstnik peatus koos sõbra Udo Einsildi abikaasa Berthe Sourdilloni majas. Põuane suvi, mis piirkonnas tõi kaasa veepuuduse ja paljude tööhobuste hukkumise, jättis Wiiraltile kustumatu mulje; tema visandiplokke täitsid joonistused janusse jäänud loomadest. Mai Levin märgib, et just see olukord – kuivuse vine ja hobuste haprus – sai lehe poeetiliseks lähtepunktiks.
Kompositsiooni keskmes kõrguv surematu põlispuu ja madalas vees janu kustutavad hobused loovad vaikse, ent pingestatud kontrasti: peenekoelise söövituse õrnad viirjooned tekitavad atmosfääri, mis meenutab kuumaõhu virvendust — just seda Mai Levin nimetab „põuavine illusiooniks“. Erinevalt Wiiralti varasest linnamelust ja kabaree-motiividest on siin rõhk loodusel ning selle mõjul inimese (ja looma) saatusele; teos paljastab kunstniku hilisema loomeperioodi humanistliku tundlikkuse. 30. septembril 1947 lahkus Wiiralt Burgundiast Pariisi, jättes oma prantsuse aastaile selle karge, kuid kaastundliku maastiku mälestusmärgiks.